^^JOM SINGGAH^^

JOM SINGGAH on Facebook

Oct 10, 2011

Rahsia Batu Permata..!!


 

Pada suatu hari, seorang wanita telah menjumpai sebiji permata yang sangat berharga di dalam sungai. Keesokan harinya, dia bertemu dengan seorang musafir yang sedang kelaparan. Lalu wanita itu pun membuka begnya untuk berkongsi makanan. 

Musafir itu terlihat batu permata tadi dan lantas berkata,"Alangkah beruntungnya saya jika memiliki permata seperti itu." Wanita itu terdiam sejenak dan dengan perlahan menghulurkan permata itu sambil berkata,"Ambillah permata ini, semoga Allah mencukupkan keperluan tuan!" Dengan kehairanan musafir itu melihat permata itu di atas telapak tangannya. Wanita itupun berlalu pergi meninggalkan musafir yang masih terpinga-pinga.. 

Tidak lama kemudian si musafir bertemu kembali dengan wanita itu. Dia memulangkan batu permata tersebut sambil berkata," Batu permata ini dapat menampung keperluan saya seumur hidup. Namun saya berharap sesuatu yang lebih berharga dari batu ini. Khabarkanlah kepada saya ilmu dan amalan yang memudahkan kamu memberikan batu permata kepada saya ini tanpa keraguan"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...